27/02/13 - 23/03/13

Katarina Fabijanić

U svijetu vizualnih umjetnosti – biti mlad znači biti i još neiskazan umjetnik. Ta se paradigma danas izbjegava, napose ako je u radu prisutna konstanta koja se zacrtala na Akademiji i nastavila se nakon nje. Odnosno ako je vidljiv kontinuitet koji ima svoj razvoj, i koji će se s vremenom još više razvijati. U samom slučaju Katarine Fabijanić upravo je vidljiv taj kontinuitet u kojem je definirano ograničavanje dijela na striktnon vizualno, na precizniji odnos oka i samoga dijela. Njena preokupacija je vizualna percepcija kao analitički proces viđenja i mišljenja koji je potpuno oslobođen ideoloških preduvjerenja , nešto kao numeričko i matematičko.

Ono što će se trebati utvrditi je što to u strukturi i vizualnoj realnosti dijela treba stvoriti nove mogućnosti, koje će sigurno otvoriti i nova polja istraživanja. Od samih početaka Katarina je odana i uvjerena privrženica apstraktne umjetnosti, nema kompromisa sa pejzažom, figurom ili mrtvom prirodom. Slike unatoč jasnoj geometrijskoj organizaciji nisu sasvim lišene pikturalnih, odnosno estetskih svojstava, za to je prisutan i odgovoran kolorit, pretežno svijetlih tonova. Njeno slikarstvo je utemeljeno isključivo na prioritetu likovne forme(umjesto teme, prizora, predmeta) i nema drugog vizualnog motiva. Njeno slikarstvo je principijelno i konceptualno. Njeno slikarstvo je i simboličko, jer posredovanjem forme na vidjelo se iznosi cijeli sasvim određeni svjetonazor , možda mistifikacija navodno nadnaravnog poimanja umjetnosti. Konstanta čiste apstraktne forme očituje se i vjerovanje u autonomnost socijalnog i političkog ponašanja umjetnice kao tvorca takve forme u odnosu na bilo koju izvanumjetničku ideologiju. Katarina je magistar grafike, a grafika je komplementarni i integralni dio te proukupacije , odnosno, ona je izvorište njene središnje produkcije. Oruđe za izvedbu takve grafike pronalazi u suvremenim tehnologijama koje su općenito nadogradile medij grafike(kompjuterska i sl). U njenom sitotisku (Preklapanja I;II:III) sabran je jezik geometrijske apstrakcije ali je akcent na trodimenzionalnosti i promjenjivosti forme ovisno o kutu gledanja.

Objekti Katarine Fabijanić su princip strukture, u kojima su zastupljena dva sloja, jedan je strukturalno mišljenje prigodom koncipiranja i planiranja djela, a drugo je sama struktura – poredak gradivnih elemenata. Razlozi pristupa su i u samoj finalnoj izvedbi, vidljiva su pravila u reguliranju odnosa među elementima , oni se temelje na jednostavnim lako čitljivim i shvatljivim, a ujedno i logički konstruktivnim parametrima.

Ti objekti ukoliko se krećemo oko njih daju nam stalnu promjenjivost umjesto jedne zadane prvotne situacije. Nastaje igra koja pomiče granice koncepcije pa u djelu“ Pokret, prostor, oblik i boja“ on je potpuno razrađen, ciljano je izveden da upravo našim kretanjem , odnosno pomicanjem kuta gledanja i stvarno vizualno osjetimo izmjenu. Ovdje je vidljiv pomak od principa ranije zadanih formi , i do tog pomaka dolazi upravo pred sam kraj akademskog obrazovanja na ALU u Zagrebu gdje upravo u finalnom radu“Pokret, prostor, oblik i boja“ umjetnica komparira i preuzima arhaične elemente kinetičke umjetnosti.

Položaj čiste umjetnosti, multidisciplinarnost i multimedijalnost umjetničkog djela su pitanja koja zanimaju umjetnicu. Ideja konstruktivne umjetnosti kao velike tekovine povijesti modernizma, iako nije više inovativna po jezičnim terminima i operativnim sredstvima, a pogotovo nije programska i kolektivistička po svojem ideološkim postavkama, danas je konstruktivna umjetnost, kao što i Katarinina je, pojedinačno intimna, i jedino kao takva je potpuno moguća i opravdana u najširim razmjerima pluralističkih umjetničkih orijentacija.

Jurica Škofač


Katarina Fabijanić, mr.gr., rođena je 1989. godine u Sisku. Nakon osnovne škole upisuje Gimnaziju Sisak. 2007.godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu smijer grafike. Magistrirala je 2012. godine na diplomskom Sveučilišnom studiju Grafike u klasi prof. Roberta Šimraka.

Bavi se istraživanjem eksperimentalne grafike, kinetičke umjetnosti i trodimenzionalnih objekata. Katarina danas živi i djeluje u svom rodnom gradu Sisku.

Skupne izložbe:

  • 2013. – Mali salon, Rijeka; GraficaRi – izložba grafika u Rijeci
  • 2012. – Galerija Striegl, Sisak; Božićna izložba
  • 2012. – Galerija SC, Zagreb; Sketchbook“
  • 2012. – Ostrale´012, IAM programme, Dresden; International Exhibition of contemporary Arts
  • 2012. – Vršilnica Novih Dvora, Zaprešić; Grupna izložba minijatura
  • 2012. – Galerija Zlati ajngel, Varaždin; „Sketchbook“
  • 2012. – Medika, Zagreb; “Neue Kroatische Kunst 2”
  • 2012. – Galerija Akademije likovnih umjetnosti, Zagreb; „Sketchbook“
  • 2012. – Hrvatski športski muzej; izložba „Olimpijski sport i umjetnost 2012. – Hrvatska“
  • 2012. – Klub Gjuro 2, Zagreb; Izložba studenata Akademije likovnih umjetnosti
  • 2011. – Galerija Striegl, Sisak; Božićna izložba
  • 2011. – Galerija Striegl, Sisak; Grupna izložba studenata
  • 2011. – Vršilnica Novih Dvora, Zaprešić; Grupna izložba minijatura
  • 2010. – Galerija Striegl, Sisak; Božićna izložba
  • 2009. – Galerija Striegl, Sisak; Božićna izložba
  • 2008. – Medika, Zagreb; Grupna izložba studenata

Samostalne izložbe:

  • 2012. – Franjevački samostan, Sumartin, Brač; „Preklapanja“
  • 2011. – Galerija Zlati ajngel, Varaždin

Seminari:

  • 2011. g. – dobivena stipendija za trotjednu internacionalnu ljetnu školu u Salzburgu. Upisan seminar „Slikanje u prostoru“ u grupi Christine Zurfluh.
  • 2009. g. – Ostia, Italija; dvotjedni tečaj ilustracije pod vodstvom Svjetlana Junakovića i Javiera Zabale

Likovna kolonija:

  • 2010. g. – sudjelovanje na likovnoj koloniji u sklopu Špancirfesta, Varaždin.

 

Oznake

prethodna izložba sljedeća izložba
povratak na izložbe
Gradska Galerija Striegl, 2018. Sva prava pridržana. dizajn: Sven Sorić | izrada: Viktor