26/01/22 - 13/02/22
Goran Nježić: 300 naopakih križeva 2.0
Gradska galerija Striegl predstavlja izložbu ”300 naopakih križeva 2.0”
Gorana Nježića.
Gorana Nježića.
Ovogodišnju izložbenu sezonu otvaramo s umjetnikom, koji nije činjenicom rođenja vezan za Sisak, ali jest po većini drugih aspekata svojeg rada, kao i po činjenici da se Sisku vraća i obraća.
Iza tog ogoljenog, upečatljivog i veoma sugestivnog naziva izložbe – 300 naopakih križeva 2.0 – stoji rad čiji je proces razvijanja, promišljanja i nastajanja započeo 2015. godine. Tada je Goran Nježić u Gradskoj galeriji Striegl izložio ”300 naopakih križeva”, a sama izložba je bila inspirirana istoimenom pjesmom benda ### (Anja Tkalec, Sven Sorić, Jurica Zrnc i Goran Nježić) i pratećim video radom.
Motiv križa je autor od tada artikulirao u gotovo svim medijima svog umjetničkog djelovanja: crtež, grafika, slika, objekti, interaktivne skulpture, land art, sve do digitalnih interpretacija čiju izvedenicu imamo priliku vidjeti na ovoj izložbi.
Proces fascinacije motivom križa je ovom izložbom dobio svoju animiranu vizualizaciju i digitalno izdanje u formi nezamjenjivog tokena zadržavajući maksimum svojih objektnih i značenjskih odnosa koji su predmet višegodišnjeg umjetničkog istraživanja autora.
Motiv križa je autor od tada artikulirao u gotovo svim medijima svog umjetničkog djelovanja: crtež, grafika, slika, objekti, interaktivne skulpture, land art, sve do digitalnih interpretacija čiju izvedenicu imamo priliku vidjeti na ovoj izložbi.
Proces fascinacije motivom križa je ovom izložbom dobio svoju animiranu vizualizaciju i digitalno izdanje u formi nezamjenjivog tokena zadržavajući maksimum svojih objektnih i značenjskih odnosa koji su predmet višegodišnjeg umjetničkog istraživanja autora.
Izložba u fokus donosi sva aktualna pitanja današnje umjetničke produkcije ili
riječima W. J. T. Mitchella, ovaj rad jasno i jednostavno komunicira novim paradigmatskim vektorima našeg odnosa spram svijeta, a to više nije niti primarno verbalni jezik, niti jezik koji se kreće na liniji tekst/slika, već isključivo jezik slike, u ovom našem slučaju, one koja obitava u digitalnom svijetu.
riječima W. J. T. Mitchella, ovaj rad jasno i jednostavno komunicira novim paradigmatskim vektorima našeg odnosa spram svijeta, a to više nije niti primarno verbalni jezik, niti jezik koji se kreće na liniji tekst/slika, već isključivo jezik slike, u ovom našem slučaju, one koja obitava u digitalnom svijetu.
/////////////////////////////////
Goran Nježić (Wetzikon, CH, 1987.) diplomirao je na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci u klasi prof. Dalibora Martinisa. Aktivan kao samostalni umjetnik i filmski redatelj. Suosnivač je B.A.K.A. produkcije, umjetničko filmskog kolektiva koji djeluje na hrvatskoj nezavisnoj sceni unutar kojeg režira i producira nagrađivane eksperimentalno igrane filmove. Bavi se istraživanjem boja u sklopu suradnje sa švicarskom manufakturom umjetničkih i arhitektonskih boja kt.COLOR.