22/02/19
Antologija poezije uživo: Zvonko Maković, 22/2/2019, 18,00 h
Dođite u petak, 22/2/2019, u 18,00 sati u Gradsku galeriju Striegl!
Predstavljamo 3. večer u ciklusu Antologija poezije uživo (temeljenom na Antologiji u jednom primjerku – Jedna pjesma u izboru Sonje Manojlović) na kojoj je gost:
ZVONKO MAKOVIĆ
Slušat ćemo pjesme u interpretaciji autora i razgovarati s njim o zanimljivim temama, a knjige autora će biti dostupne uz prigodan popust.
Voditeljica ciklusa: Sonja Manojlović.
///
ZVONKO MAKOVIĆ
Pjesnik, esejist, književni i likovni kritičar, povjesničar umjetnosti,
predsjednik Društva povjesničara umjetnosti, član suradnik HAZU.
Diplomirao je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu gdje je cijeli radni vijek predavao na Odsjeku za povijest umjetnosti i bio na čelu Katedre za modernu umjetnost i vizualne komunikacije, te voditelj nekoliko znanstvenih projekata do odlaska u mirovinu 2012.
Na 49. Venecijanskom bijenalu 2001. bio je izbornik RH i organizirao izložbu Julija Knifera.
Objavio je više stručnih i znanstvenih knjiga te monografija posvećenih velikim modernim i suvremenim umjetnicima.
Osim stručnih i znanstvenih radova pisao godinama u novinama kolumnističke tekstove, a dio njih sakupio u dvije knjige:
– Izvješća o stanju, 1994.
– Pisma Bertoltu Brechtu, 2002.
Od 1968. objavio brojne knjige pjesama, a među važnijima su:
– Komete, komete, 1978.
– Činjenice,1983. (Nagrada Vladimir Nazor)
– Strah, 1985.
– Ime, 1987.
– Točka bijega, 1990.
– Prah, 1992.
– Veliki predjeli, kratke sjene, 2000. (izabrane pjesme)
– Larges espaces, courtes ombres – Choix de poèmes. (Poèmes traduits du croate par Brankica Radić), Paris, 2003.
– Međuvrijeme , 2005.
– lügen. warum nicht? (Izabrane pjesme u prijevodu Alide Bremer). Wunderhorn, Heidelberg, 2011.
– Agregatna sostojba (Izabrane pjesme u prijevodu Nikole Madžirova). Antolog, Skopje, 2013.
– Odtis svinčnika (Izabrane pjesme u prijevodu Tomaža Šalamuna), Študentska založba, Ljubljana, 2013.
Od 1968., kada mu izlazi prva pjesnička zbirka do danas, dobio više nagrada, a godine 2001. i Goranov vijenac za cjelokupni pjesnički rad.
Bio začetnik i autor/kustos više izložaba, među kojima su:
– Pedesete godine u hrvatskoj umjetnosti, Dom HDLU, Zagreb, 2004.
– Avangardne tendencije u hrvatskoj umjetnosti, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2007.
– Strast i bunt – Ekspresionizam u Hrvatskoj, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2011.
– Praška četvorica – Uzelac, Trepše, Gecan, Varkaj. Umjetnički paviljon, Zagreb, 2013.
– Kolekcija Pavla Beljanskog – Biseri moderne. Umjetnički paviljon, Zagreb, 2015/2016.
– Miroslav Kraljević i sledbenici. Spomen zbirka Pavla Beljanskog, Novi Sad, 2015/2016.
– Put u vječnost. Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2016.
– Šezdesete u Hrvatskoj: mit i stvarnost, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2018.
te brojnih retrospektivnih izložbi, kao:
– Ljubo Ivančić, Umjetnički paviljon, Zagreb, 1995
– Miroslav Šutej – retrospektivna izložba grafike, Kabinet grafike HAZU, Zagreb, 1996.
– Nikola Reiser, Umjetnički paviljon, Zagreb, 1998.
– Ljubo Ivančić, Umjetnički paviljon, Zagreb, 2005.
– Vilko Gecan, Umjetnički paviljon, Zagreb, 2005.
– Milivoj Uzelac, Umjetnički paviljon, Zagreb, 2008.
– Marijan Trepše, Umjetnički paviljon, Zagreb, 2010.
– Ignjat Job, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2016.
– Vasko Lipovac, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2017.
– Ljubo Ivančić: u počast slikarstvu, Gliptoteka HAZU, Zagreb, Umjetnička galerija Dubrovnik, 2017.
– Vladimir Becić, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb, 2018.
Od 2005. do 2009. bio predsjednik Hrvatskog P.E.N. centra
Od 2014. predsjednik je Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske
Od 2006. Član suradnik HAZU – Razred za likovne umjetnosti
///
CONNECT/REFLECT programi u Gradskoj galeriji Striegl predstavljaju ciklus potprograma u sklopu godišnjeg izložbenog programa Gradske galerije Striegl kojima, kroz interdisciplinarne i interaktivne programske prakse, želimo intenzivnije POVEZATI publiku s galerijskim programima, a sve s ciljem REFLEKTIRANJA interesa za programe na polju suvremene umjetnosti i kulturnih praksi među različitim dobnim i interesnim skupinama.