10/09/09 - 01/10/09
Slavo Striegl / Animalizam
Izložba održana u prostoru Gradskog muzeja Sisak – utvrda Stari grad
Animalizam Slave Striegla
Savladavši tajne anatomije i fiziologije životinjskog svijeta, u svim svojim radovima vezanim uz animalizam uočit ćemo da Strieglu nije bio cilj pokazati životinje anatomskom vjernošću, već da ga je isključivo zanimao pokret i ‘karakter’ životinja koje je slikao.
Portretirao je životinje izbjegavajući opisnost, a ipak ostavljajući glavne karakteristike tipa i jedinke, pokazujući ih uvijek u nekom novom prizoru, ‘hvatajući’ njihove kretnje u raznim situacijama: igri, borbi, naporu, odmoru, na paši, dok se hrane, piju vodu, ili dok su samo mrtva tijela pripremljena za mesarske radnje.
Na temu animalizma ostalo je sačuvano mnoštvo djela. Radovi su to koji, kao i ostali, prate Strieglov put od akademijskih crteža do eksperimenata u akvarelu i ulju (pod utjecajem kubizma), preko primjese simbolizma, ili čistog i zasićenog kolorita ekspresionizma, do reducirane Strieglove figuracije. Uvidom u sve te radove nametnule su se četiri različite tematske cjeline (životinje pojedinačno i u ambijentu, portreti životinja, simbolični i alegorijski prikazi, te dizajn i ilustracije).
Većina ih je nastala u dahu, spontano, pokazujući veliku sposobnost zapažanja života prirode. I još više od toga – sposobnost da zapažanje prenese na svoje slike i crteže, dajući prizore životinjskog svijeta koji ga opravdano stavljaju u sam vrh hrvatske animalistike.
Zoran Burojević
***
(…) Prizori su tek sredstvo za likovno promišljanje. Istovremeno posjeduju univerzalnost i sveprožimajući stvaralački kontinuitet, ali i neizbrisivi trag umjetničke individualnosti. Nemirni konji, isprepleteni u igri, site krave na povratku s paše, hrabri i dominantni pijevci, vjerni psi, nestašne mačke, bezbrižne ili zloslutne ptice…Egzistiraju na bjelini papira i u prozračnom pigmentu boje kako bi progovorili o osjećajima straha, nade, ljubavi i oholosti. Tu su kako bi alegoričnim uprizorenjem bile osuda rata, ili kako bi kao sastavni dio simboličnih vizija svjedočile o nemoći pred zakonima prirode. Ako ne prihvaćate ništa od prethodno navedenog, onda su tu kako bi bile svježi i neposredni vizualni sadržaj Strieglovog sjećanja, velikodušno dan nama na uživanje. (…)
Alma Trauber